Cum să scapi de visele urâte și să dormi liniștit

Sigur nu îți dorești un vis urât care să te trezească din somn și să te sperie. Uneori, un vis urât poate fi singura cauză pentru care nu poți avea o întreagă zi frumoasă și liniștită. Visele urâte sau coșmarurile apar în cea mai mare măsură datorită unei mari cantități de stres și anxietate sau a unui eveniment ce implică traumă, depresie, etc.

În acest articol îți voi prezenta câteva sfaturi practice care te vor ajuta să scapi de visele urâte pentru a avea un somn liniștit și odihnitor.

Acțiunile din timpul zilei

Micile acțiuni din timpul zilei reprezintă un factor important în ceea ce privește un somn liniștit, lipsit de vise urâte sau coșmaruri.

  1. Concentrează-te pe lucrurile pozitive. Observă-ți gândirea de-alungul întregii zile și determină momentele în care gândurile rele îți vin în minte. Oprește aceste scăpări ale minții și concentrează-te pe lucrurile pozitive, deoarece gândurile negative reprezintă un combustibil al viselor urâte.
  2. Practică recunoștința. Oamenii prețuiesc lucrurile mai mult după ce le pierd. Încearcă în fiecare zi să practici exercițiul recunoștinței. Alocă-ți câteva minute în care să fii mulțumitor pentru lucurrile bune pe care le ai în viața ta. Acest lucru te va ajuta să prețuiești mai mult ceea ce ai în prezent și te va face mai fericit pentru că deții acele lucruri pozitive.
  3. Redu cantitatea de alcool și cafea. Acestea îți afectează calitatea somnului.
  4. Nu te mai gândi la coșmarul de azi-noapte. Visele nu sunt reale. E o decizie neinspirată să trăiești gândindu-te la coșmarul pe care tocmai l-ai avut. Privește lucrurile pozitive și încearcă să uiți de visele urâte. Acestea nu îți vor aduce nimic altceva decât tristețe.
  5. Păstrează-ți problemele și stresul la distanță. Nu uita că stresul este factorul principal cauzator de vise urâte. Încearcă pe cât posibil să ții acest factor la distanță.
  6. Fă-ți timp să faci ceea ce îți place în timpul zilei. Făcând asta, te vei elibera de stres și vei acumula energie pozitivă, care te va ajuta să dormi mai bine.
  7. Creează-ți o rutină. Încearcă să deprinzi obiceiul de a merge la somn și de a te trezi la o oră stabilită.

Înainte să mergi la somn

Pentru a avea parte de un somn liniștit, lipsit de vise urâte și coșmaruri este important să ții cont de următoarele lucruri simple:

  1. Evită să mergi la somn furios. Știind că visele sunt portaluri către subconștient și cauza principală a coșmarurilor este stresul, soluția este să te eliberezi de stresul din subconștient. Poți face asta prin următorul exercițiu: Scrie pe o foaie de hârtie tot ceea ce te face să te simți mânios sau stresat. În felul acesta te vei descărca de gândurile producătoare de stres și le vei lăsa pe acea foaie de hârtie.
  2. Nu mânca înainte să dormi. Dacă vei mânca înainte de somn, metabolismul corpului tău va crește. Vei declanșa procesul de digestie, iar acesta te împiedica să ai un somn adânc și liniștit. Încearcă să nu mănânci cu cel puțin 2 ore înainte de somn, iar în masa de seară nu include alimente greu de digerat precum carnea, brânza, cartofii prăjiți, etc.
  3. Evită să depui efort excesiv. Este recomandat să faci exerciții fizice în timpul zilei, însă nu depune efort excesiv înainte să adormi. Acest lucru poate fi cauza unui somn inconfortabil.
  4. Evită băile prea fierbinți sau prea reci. O baie sau un duș la temperatura potrivită e o alegere bună înainte de somn.
  5. Renunță la folosirea dispozitivelor luminoase. Mă refer la laptop, telefon și toate aparatele de acest gen. Lumina puternică și artificială produsă de aceste dispozitive îi va transmite creierului ideea că nu este încă timpul de somn.
  6. Evită să te expui la imagini violente. Nu viziona filme de groază sau știri dramatice înainte de culcare.
  7. Bea un pahar de lapte cald. Laptele conține substanțe chimice care favorizează somnul și reduce șansele de trezire precoce.
Citește și:  Cum să ai un somn liniștit - 10 trucuri practice

Conștientizează

  1. Determină cauza. Determină care dintre cele două mari cauze provocatoare de coșmaruri se manifestă în cazul tău: stresul și anxietatea sau un eveniment major ce a cauzat o depresie sau traumă. Încearcă să elimini aceste cauze.
  2. Schimbă lucrurile negative. Dacă se întâmplă să ai coșmaruri repetate, crează-ți un jurnal al viselor în care să scrii de fiecare dată când visezi, ce visezi. Determină lucrurile negative care se repetă și încearcă să le schimbi cu lucruri pozitive. Gândește-te pe tot parcursul zilei că vrei să visezi acel lucru pozitiv în locul celui negativ.
  3. Preia control asupra viselor tale. În timp ce visezi, încearcă să îți dai seama că ceea ce se întâmplă este doar visul tău. Dacă vei reuși să faci acest lucru, vei avea cotrol asupra visului. Vei putea avea super-puteri, vei putea zbura, teleporta sau alerga foarte tare. Îți vei putea transforma un coșmar în cel mai frumos vis.
  4. Consultă un medic. Visele urâte sau coșmarurile pot apărea și din cauza unor efecte secundare ale unor medicamente sau a unor boli ce implică temperatura ridicată. Consultația la un doctor este un lucru de luat în considerare.

Sper ca toate aceste sfaturi să te ajute să ai un somn mai bun pe viitor. Voi reveni cu alte articole despre cum să ai un somn mai relaxant, cum să adormi mai repede și altele.

Dacă ai întrebări sau vrei să împărtășești cu ceilalți cititori experiențele tale în ceea ce privește coșmarurile, simte-te liber să comentezi în căsuța de mai jos. Nu uita să dai un share pe facebook dacă acest articol te-a ajutat, în semn de răsplată.

PS: Îți doresc un somn relaxant, energizant și plin de vise frumoase!

Ți-a plăcut ce ai citit? Nu pierde din vedere alte articole precum acesta. Alătură-te comunității și primește notificări direct pe email.