Cum să ai un somn liniștit – 10 trucuri practice

Somnul reprezintă un factor foarte important atunci când vine vorba de o viață împlinită. Acesta contribuie la starea de bine, în general. Vestea bună este că îți poți îmbunătăți calitatea somnului destul de simplu. Citește acest articol și află cum să ai un somn liniștit începând de acum.

Printre multe alte dezavantaje considerabile, un somn de proastă calitate duce la rezultate slabe, lipsă de concentrare și acumulare de stres.

În continuare am scris 10 trucuri care te vor ajuta să-ți îmbunătățești somnul. Nu sunt obligatorii toate, însă pentru a obține rezultate cât mai bune îți sugerez să bifezi cât mai multe dintre acestea.

#1 Fii fericit în timpul zilei

Fi fericit în timpul zileiProbabil ți se pare ciudat, însă fericirea și somnul sunt într-o strânsă legătură datorită faptului că sunt influențate de același hormon, numit serotonină (cunoscut și sub numele de hormonul fericirii). Atunci când nivelul de serotonină este scăzut, există riscul de depresie, insomnie și chiar indigestie.

Cum poți ține nivelul de serotonină ridicat? 

În principal, expune-te razelor de soare, fă exerciții fizice, gândește-te la lucruri care te fac fericit, elimină stresul, mănâncă sănătos, redu cantitatea de zahăr.

#2 Ia în considerare somnul de prânz

Ia în considerare somnul de prânzSomnul de prânz este secretul unui boost de energie care elimină somnolențele din timpul zilei. Nu trebuie să fie foarte lung, 15 – 20 de minute fiind de ajuns pentru a-ți reîmprospăta mintea.

Rolul siestei sau al somnului de prânz este de a pune creierul în stand-by pentru câteva minute. Datorită acestui lucru vei avea parte mai multe beneficii printre care: eliminarea stresului, îmbunătățirea performanței sau reîncărcarea bateriilor cu energie.

Instalarea obiceiului de a dormi câteva minute în jurul prânzului te va ajuta cu siguranță în ceea ce privește un somn liniștit în timpul nopții. Mai multe despre somnul de prânz a scris Florin Roșoga într-un articol pe blogul său.

#3 Creează-ți o rutină de somn

Creează-ți o rutină de somnDacă orele la care te bagi la somn oscilează de la o zi la alta, atunci instalarea unei rutine de somn cu siguranță te va ajuta în mod considerabil să scapi de problemele de somn.

În acest fel îți vei regla ceasul biologic astfel încât corpul tău va ști exact când trebuie să se pregătească de somn.

Mergi la culcare la primele semne de oboseală. Nu te mai strădui să stai treaz atunci când corpul tău îți cere să dormi. Dacă trebuie să te trezești de dimineață devreme, atunci mergi la somn la o oră rezonabilă. Păstrează rutina de somn chiar și în weekend-uri.

#4 Dormi cât îți cere corpul

Dormi cât îți cere corpulSe spune că 7 ore de somn ar fi numărul corect de ore de care un om are nevoie pentru a se odihni complet, însă acesta diferă de la o persoană la alta. Poate că există nopți în care 6 ore sunt de ajuns, însă unele persoane nu se simt odihnite dacă nu dorm cel puțin 8-9 ore.

Sfatul meu este să afli numărul de ore de care are nevoie corpul tău pentru a se reîncărca complet cu energie și să dormi în fiecare seară acele ore.

Adolescenții de până la 18 ani au nevoie chiar și de 10 ore de somn. Pe măsură ce devii adult, orele necesare de somn vor începe să scadă.

Citește și:  Cum să scapi de visele urâte și să dormi liniștit

#5 Păstrează dormitorul doar pentru dormit

Păstrează dormitorul doar pentru dormitÎncearcă pe cât posibil să realizezi acțiunile din timpul zilei într-o altă cameră. Păstrează dormitorul aerisit și curat, astfel încât să fie folosit doar pentru activitatea de a dormi.

În momentul în care vei intra în dormitor, vei simți imediat ambianța de somn. Creierul va ști că este timpul de somn și vei putea adormi mai repede, atingând astfel niveluri adânci și relaxante de somn.

Evită să practici acțiuni stresante sau epuizante în camera în care dormi, cum ar fi temele, vorbitul la telefon, privitul la televizor, gimnastica, etc. În schimb, încearcă acțiuni relaxante cum ar fi cititul, scrisul în jurnal, alintarea cu partenerul de cuplu, etc.

#6 Împrejurările în care dormi

împrejurările în care dormiDacă folosești pijamale, alege-ți unele de bumbac în care să nu transpiri. De fapt, specialiștii de la Cleveland Sleep Clinic au descoperit că dormitul în pielea goală este mult mai sănătos, iar cei de la Medical Daily au și argumentat într-un articol pe blogul lor (lb. engleză).

Păstrează-ți așternuturile proaspete. Folosește o pilotă ușoară și o pernă relaxantă, iar când vine vorba de saltea, îți sugerez să investești cât mai mult într-o saltea de foarte bună calitate.

Ai grijă ca mediul în care dormi să fie lipsit de sunete sau lumini ce te-ar putea deranja. Trage perdelele și închide dispozitivele care luminează. Dacă tot este lumină, folosește o mască de dormit.

#7 Evită țigările, alcoolul și cafeaua

 Evită țigările, alcoolul și cafeauaȚigările și alcoolul sunt oricum dăunătoare organismului. Pe lângă acest lucru, atunci când sunt consumate cu 1-2 ore înainte de somn, acestea dăunează destul de mult calității somnului.

Cafeaua, consumată în doze mici, chiar îi face bine creierului, însă ține cont că efectul acesteia poate persista până la 12 ore în corp. De aceea este important să nu fie consumată în altă perioadă decât dimineața.

#8 Alimentație corectă

Alimentație corectăAnumite alimente pot determina substanțial calitatea somnului, în general cele care sunt mai greu de digerat, mai ales dacă sunt consumate chiar înainte de somn. Nu e bine să adormi nici cu stomacul gol, dar nici să mănânci prea mult. În ambele cazuri vei avea un somn agitat.

Servește masa de cină cu cel puțin 3 ore înainte de somn.

La masa de seară ferește-te de alimente precum carnea, brânza, alimente picante, și orientează-te către salate, ceaiuri, alune, iaurt. Iar ca un pont extra, îți recomand un pahar de lapte înainte de culcare.

#9 Evită ecranele foarte luminoase

Evită ecranele foarte luminoaseLumina albastră-rece a dispozitivelor electronice (telefon, laptop, tv, etc.) poate fi foarte obositoare pentru ochi. Încearcă să eviți ecranele foarte luminoase cu 1-2 ore înainte de somn.

Dacă totuși dorești să citești ceva pe telefon, reglează-ți luminozitatea la minimum. În acest fel, creierul se va obișnui cu atmosfera de somn.

Iar dacă obișnuiești să urmărești emisiuni nocturne e și mai grav. Pe lângă faptul că acestea te vor ține treaz, vei avea și un somn de proastă calitate din cauza luminei puternice a televizorului.

#10 Fă exerciții fizice în fiecare zi

Fă exerciții fizice în fiecare ziDacă ești o persoană sedentară, atunci motivul pentru care nu ai un somn liniștit este lipsa efortului fizic. Oamenii sunt construiți să depună efort fizic, iar somnul are rolul de a repara corpul pe timpul nopții.

Citește și:  Cum să scapi de visele urâte și să dormi liniștit

Somnul tău este dat peste cap atunci când nu are ce să repare.

Ai observat că atnci când depui mult efort fizic ai și un somn mai adânc? Atunci de ce să nu-ți instalezi obiceiul de a face sport în fiecare zi? Pe lângă multe alte beneficii pe care ți le va aduce, îți va oferi și un somn de o mai bună calitate.

Obține un somn liniștit începând de acum

Obține un somn liniștit începând de acumProbabil unele dintre sfaturile de mai sus ți se par greu de implementat, însă depinde de tine dacă vrei să ai un somn liniștit care să te umple de energie sau să ai o viață dezordonată, neproductivă, plină de frustrare și de stres.

Victima din tine îți va spune că e greu și că nu ai timp de aceste sfaturi. E decizia ta dacă o asculți sau nu.

O persoană ordonată va fi mai fericită și va avea întotdeauna rezultate mai bune decât una dezordonată. Începe-ți transformarea chiar acum și implementează măcar un sfat dintre cele de mai sus.

Un alt articol despre somn pe care îl recomand este scris de Florin Roșoga și se numește Cum Să Ai Un Somn Ușor Și De Calitate. Începând De Astăzi.

Icons made by Iconnice from www.flaticon.com is licensed by CC 3.0 BY

Ți-a plăcut ce ai citit? Nu pierde din vedere alte articole precum acesta. Alătură-te comunității și primește notificări direct pe email.

Leave a Reply