​7 metode prin care să scapi de stres și să instalezi bunăstarea

Ai o zi grea la serviciu, la școală sau facultate? Apropiații pun presiuni asupra ta de genul „ia toate examenele” sau „obține odată promovarea aia”? Familia în care trăiești nu o duce prea bine din cauza lipsurilor?
Cu toții am trecut cel puțin o dată prin asemenea situații.

Stresul este ceva inevitabil, mai ales atunci când ducem o viață aglomerată în care nu prea avem timp de reflectat asupra noastră. De aceea am venit în ajutorul tău cu această listă de metode care te vor ajuta să scapi de stres.

1. Ia o mică pauză

Ia o pauză de 5-10 minute în care să nu te gândești la nimic ce are legătură cu cauza producătoare de stres. Gândește-te la lucrurile care îți plac, cum ar fi pasiunile tale, vacanțe în care vrei să mergi, amintiri haioase din viața ta, etc.

Încearcă să te concentrezi pe respirație. Observă cum inspiri și expiri aerul din corp și relaxează-te cât mai mult.

În astfel de momente de stres și tensiune este o adevărată provocare să iei o pauză, însă așa procedează adevărații lideri. Vrei să învingi stresul like a boss? Atunci îndrăznește să iei o pauză chiar atunci când e nevoie să muncești mai mult.

2. Fă-ți ordine în minte

De obicei, stresul se instalează în momentele în care ai foarte multe lucruri de făcut și nu ști cum să te mai împarți pentru a rezolva cât mai multe probleme și a mulțumi cât mai multă lume.

Ideal ar fi să notezi pe o foaie de hârtie toate acțiunile pe care le ai de făcut și nu îți dau pace. În acest fel îți vei elibera creierul de doza foarte mare de informație pe care e nevoit să o suporte.

În plus, te vei alege cu o listă clară a sarcilinor tale, pe care le poți bifa în momentul în care acestea devin rezolvate. Te va ajuta foarte mult să vezi literalmente cu ochii tăi cum lucrurile care îți rămîn de făcut dispar de pe listă.

3. Prioritizează-ți sarcinile

Există un principiu (Principiul Pareto) care spune că 80% din rezultate provin din 20% dintre activitățile pe care de faci. Totul e clar până acum? Nu te teme, nici eu nu am înțeles de prima dată.

Să presupunem că pentru îndeplinirea unui obiectiv ai de făcut 10 activități. Dintre toate aceste activități, numai 2 vor fi cele mai importante și vor însemna 80% din rezultatul final, celelalte activități fiind mai neimportante.

Așadar, concentrează-te și află care sunt activitățile care chiar contează și merită întreprinse. Începe cu acestea și încearcă să scapi de frimiturile neimportante, consumatoare de energie și provocatoare de stres.

4. Renunță la multitasking

Este adevărat că multitaskingul reprezintă o caracteristică a unei persoane inteligente, însă acesta nu este cel mai productiv lucru pe care să îl faci, mai ales atunci când lucrezi la ceva important.

Imaginează-ți cum ar fi să îți scrii licența pentru facultate în timp ce te joci pe telefon și mănânci spaghete. Mintea ta nu va fi 100% concentrată la ceea ce este cu adevărat important, iar acest lucru va duce la rezultate slabe, de unde rezultă frustrare, de unde rezultă stres.

Învață și caută metode pentru a lucra mai corect și eficient. Multitasking-ul nu este o variantă. Încearcă pentru început să aplici metoda 50/10 în care 50 de minute de concentrezi strict la activitatea principală iar cele 10 minute folosește-le exclusiv pentru recreere.

Citește și:  Cum instalezi un obicei nou – Mitul celor 21 de zile

5. Crează-ți un plan de viață

Orice proiect, fie că este el mai mic sau mai mare, necesită un plan de acțiune după care urmează a fi executat. Viața ta este cel mai grandios proiect al tău. Tu ce plan de viață ai? Dacă nu ești prea sigur, nu te teme deoarece chiar dacă nu ai un plan scris, sigur ai în minte o planificare a viitorului apropiat.

La fel ca și planul unei construcții care este creat de către ingineri, și viața ta ncesită o planificare. Planificarea vieții te va ajuta să ai o imagine de perspectivă. Astfel, îți vei da seama mai ușor de unde să începi și ce trebuie să faci mai întâi.

Fără un plan pus la punct, e foarte ușor să te rătăcești în viață. Vei face ce crezi că e mai bine pe moment, fără să ai o perspectivă ansamblu asupra vieții tale. Planul îți va oferi o doză de siguranță care te va scăpa de o mare cantitate de stres.

6. Găsește-ți siguranța emoțională

Orice persoană are nevoie de alte persoane pentru a putea trăi corect. Printre altele, are nevoie de socializare. Omului îi este aproape imposibil să trăiască singur în munți, privat de orice contact cu semeni de-ai săi.

Este aproape indispensabil ca fiecare dintre noi să avem o persoană în care să ne găsim siguranța emoțională, care ne ascultă problemele și pe umărul căreia ne putem vărsa lacrimile. Așa că dacă încă nu ai un astfel de prieten, o decizie bună ar fi să îți faci unul.

Fie că este unul dintre parintii tăi, partenerul de viață sau un prieten, prin simplul fapt că te va asculta atunci când îți va fi greu, acesta îți va da puterea de a merge mai departe.

7. Învată să fii calm

E de neimaginat să te poți calma din senin într-o situație de stres. Calmitatea este o calitate incredibilă care de multe ori te poate salva de la diferite boli de inimă.

Într-o situație de stres gândește-te așa: care este cel mai rău lucru care ți se poate întâmpla? Și chiar dacă se va întâmpla, ține cont că totul se întâmplă cu un scop. În majoritatea cazurilor, scopul nu este evident imediat, ci doar după timp îndelungat.

Fii calm. Totul se întâmplă cu un scop iar ceea ce ți se întâmplă este cel mai bun lucru care ți se poate întâmpla.

Sper că aceste sfaturi te-au ajutat și îți doresc mult succes în lupta cu stresul.

Daca ți-a plăcut acest articol mă poți răsplăti printr-un share pe rețelele de socializare. 

Ți-a plăcut ce ai citit? Nu pierde din vedere alte articole precum acesta. Alătură-te comunității și primește notificări direct pe email.

Leave a Reply